maandag 27 mei 2013

Een feest om nooit meer te vergeten!



Op 9 mei deed Emma haar eerste communie. Zoals ik in vorig bericht al zei, maakte ik het kleedje voor haar communie niet zelf. Ik vond geen patroon dat zich onderscheidde van haar gewone dagelijkse kleedjes dat ik voor haar maak, vond geen uitspringend stofje voor een communiefeest en dan kwam ik dat (voor mij toch) ideale kleedje tegen op internet.
Emma genoot, straalde, speelde, feestte als geenéén!

De fotoshoot verliep heel goed. Om toch wat aan mezelf toe te geven, staken we kleur in de foto's met ballonnen. Want ooit had ik gezegd: "nooit gaat mijn dochter in het wit/beige haar communie doen!". Euhum... dan toch... maar de ballonnen brachten kleur.





























Ik maakte alles in thema van één stofje, hourglass van Free Spirit. Hiermee maakte ik de onderleggers op tafel. Alles ging assorti hiermee:
- de tafelbekleding
- de bloemen
- de etiketten
- de ballonnen in de fotoshoot
- de ballonnen in de tuin (grote lollypops)
- ...

Mijn schoonzus maakte ook de uitnodiging op basis van deze stof.



Zelfs de potjes met m&m's werden gevuld met de kleuren van mijn stof. Dankzij mijn trip naar Londen kon ik de passende kleuren meebrengen uit de m&m store.







De ballonnen (lollypops) zie je op de achtergrond


Ik maakte een tafel met de kaartjes en een bijpassende wand met als thema: "Emma, reeds 7 jaar in beeld..." Helaas bleef de wand niet hangen en moesten we deze na een tijdje verstevigen met onethische witte plakband.



Sylvie van Ballétoile was ook van de partij (meter van mijn zoontje en ik meter van haar dochtertje)




 
Verder kan ik maar zeggen, het was een prachtig feest, beelden zeggen meer dan woorden:



Nichtje Britt

Broer en zus

Het moderne ijslam


De trotse ouders

Meter en peter

De kleinste partydeelnemers


De ijsjeskar





18 opmerkingen:

  1. Mooi! Het was een zeer leuke dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Héél mooi feestje, prachtige decoratie, dat maakt het echt af!
    Inmiddels heb ik de blog van je nichtje ook bezocht, prachtig! Ik volg :-)))))
    Gr
    An
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Wat ziet alles er prachtig uit!! Met als stralende middelpunt natuurlijk jullie mooie Emma!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh, wat een energie heb je daar ingestoken! Het resultaat is fantastisch, echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Wat gaaf! Alles klopt met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een dróóm van een jurkje en het feest... prachtig! Schitterend al die vrolijke kleurtjes afgestemd op elkaar. Wat zullen jullie allemaal genoten hebben!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig communiekantje en zo'n mooi aangeklede zaal! Hier duurt het nog 2 jaar eer de oudste haar communie doet, maar ik heb nu al stof gekocht waarmee ik (misschien) haar jurkje ga maken. Het is idd niet eenvoudig om een patroon te vinden dat zich onderscheidt van de rest. We maken gewoon veel te mooie dingen eh ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal tot in de puntjes af! Jullie hebben ongetwijfeld keihard genoten op de dag zelf, maar het nagenieten met zulke mooie foto's zal zeker ook goed lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow allemaal mooi ingekleed. Emma straalde. Mooi jurkje maar tof in kleur gebracht met de decoratie, ballonnen enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke decoratie met al die kleurtjes! Proficiat aan Emma, ze straalde!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een feest. Super dat alles zo in eenzelfde thema is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er erg mooi en gezellig uit! Je hebt er weer een nieuwe volger bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. waauw, Emma zag er prachtig uit!! Ziet er inderdaad een heel gezellig feest uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helaba Sofie! Ik ontving een "Liebster Blog Award" en ik wil 'm graag doorgeven aan jou omdat je leuke dingen maakt en ik hier graag kom mee lezen. Als je graag wat meer over jezelf wil delen, dan vind je hier wat te doen (http://khadetjes.blogspot.be/2013/06/ojee-nen-award.html)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's! Maken jullie deze zelf?

    BeantwoordenVerwijderen