maandag 12 oktober 2015

In stijl naar bed gaan...

Ken je dat...
Van die dagen dat je alles ging naaien...
En dat je dan heel vlug stof bestelde...
Want je wou dit gewoon zo rap mogelijk maken...
En dan kwam die stof toe en ging je het zeker de dag er op maken...
En als de dag er op aangebroken was, 
dan ging je het zeker nog diezelfde week maken...
En weken werden maanden...
En maanden...

Tot ik plots dacht dat het genoeg was.
Ik ging aan het werk en maakte twee dekbedovertrekken 
zodat de stof (soft cactus) niet langer dan nodig verloren ging gaan. 
Stof die niet gemakkelijk te knippen was eerlijk gezegd.
Als ik mijn dekbed vanboven recht legde, 
dan liep het patroon op de zijnaden schuin.
Ik kwam dit ook al tegen op tijdens dit project
Het is prachtige, heel betaalbare stof,
maar dit is dan een negatief aspectje.

Als patroon nam ik een overtrek uit de kast en 
knipte ik rond om rond 1,5 cm naad. 
Heel simpel dus. 

In de kamer van mijn dochter komt dit prachtig uit met het interieur. 
en tot op vandaag ben ik er nog trots op.

De zoon krijgt gaat dit ook krijgen voor zijn eerste communie dit schooljaar.
Al kan ik het niet echt een restyling noemen, 
gezien hij nog geen echte jeugdkamer heeft.
Hij slaapt nog altijd in zijn twijfelbed van de ikea 
en heeft gewoon wat losse meubels staan. 
De kledij van de kinderen zit in onze kamer in de dressing. 











Stof: soft cactus eerste collectie
Patroon: eigen dekbedovertrek

Groetjes Sofie van Spurrewubsie


10 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt en inderdaad ik heb dat ook gemerkt dat het niet echt loopt het patroon met de zelfkant...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof en heel mooi v kwaliteit om in Te slapen.
    Ik herken mezelf in jouw verhaal over stoffen kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben volledig mee met je verhaal, schoon overtrekken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar inderdaad, hier werd het dekbed ook op de lange baan geschoven... Maar wat super mooi geworden! En allebei ook nog! Mooie vrolijke stof, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Ik heb dat nog al bij stoffen gehad, dat 'recht van draad' niet hetzelfde is als 'recht van tekening', ook bij de duurdere versies! Maar kijk, een prachtig resultaat, daar doen we het voor!

    BeantwoordenVerwijderen